“We zijn het pashokje van het internet geworden”

Print
“We zijn het pashokje van het internet geworden”

Foto: PaBr

Bree - Na speelgoedwinkel ‘Breema’ van Johnny Vanne Fi-jt en elektrozaak ‘Globo’ van Thieu Cillen verdwijnt met ‘Schoenen Brusten’ een derde iconische familiezaak uit Noord-Limburg. “Het is vechten tegen de bierkaai”, aldus huidig zaakvoerder Philippe Brusten.

 “We hebben een winkel met een oppervlakte van meer dan 1.000 vierkante meter die aan de kleine ring grenst”, aldus Philippe. “Voor zelfstandige ondernemers zoals wij zijn het extreem harde tijden. De concurrentie is moordend. Op het internet vind je altijd wel een iets betere prijs dan bij de kleinhandelaar. Bovendien is het moeilijk opboksen tegen de grote ketens: Cyber Monday is nog maar net achter de rug en er komt al een Black Friday aan. Tussendoor zijn er actieweekends met speciale kortingen. Wij als detailhandelaars zijn eigenlijk zowat het pashokje van het internet geworden. Mensen komen hier passen en keuren, maar gaan wel heel erg vaak weg met de mededeling dat ‘ze er nog even over moeten nadenken’. In negen van de tien gevallen zie je ze natuurlijk nooit meer terug. We moeten wel alle modellen in stock hebben en onze verkoopsters mogen gratis advies geven. Tja, op die manier krijg je een strop rond je nek. Weet je, het was een extreem zware beslissing om handdoek in de ring te gooien, maar we konden niet anders.” 

Immo

Auto's in de kijker

Jobs in de regio