“Ontgoocheld in Eurostar”

Door het slechte weer pendelde afgelopen weekend geen enkele Eurostar-trein tussen Brussel en Londen. Zakenmensen, citytrippers en kerstshoppers zagen een tripje naar de Britse hoofdstad door hun neus geboord.

Een van de gedupeerden is voetballiefhebber Kris Cauberghs (28) uit Lummen die met een vriend afgelopen weekend naar Londen wilde reizen om er zijn favoriete ploeg West Ham United aan het werk te zien.

“Ik zou zaterdag samen met een vriend de Eurostar nemen naar Londen. We zijn beiden grote voetbalfans en een keer per seizoen gaan we een weekendje naarLonden om naar enkele wedstrijden te kijken. Afgelopen weekend hadden we er twee aangestipt: zaterdag stond Crystal Palace tegen Barnsley in de tweede klasse op het programma, zondagnamiddag speelde mijn favoriete team West Ham United tegen Chelsea”, zegt Kris Cauberghs.

Chaos

Toen we in Brussel-Zuid arriveerden, zag ik meteen dat er iets aan de hand was. Er stonden lange wachtrijen. En dat zie je anders nooit aan de terminal van de Eurostar. Er heerste een chaos en niemand deed moeite om de reizigers op de hoogte te brengen. Uiteindelijk hoorde ik iemand van Eurostar vertellen dat het een technisch probleem was: door het grote temperatuurverschil in en buiten de kanaaltunnel was er iets mis met de bovenleidingen.”

Chris en zijn reisgezel hebben bijna vijf uur gewacht, maar zijn onverrichter zake teruggekeerd naar Lummen. “Ze hebben ons verteld dat we de treintickets konden inwisselen om op een later tijdstip naar Londen te reizen. Maar de voetbaltickets en de hotelkosten, zijn voor onze rekening. Ik schat dat dit ons 1.000 euro heeft gekost. Er valt weinig te doen aan zo’n sneeuwstorm, maar ik ben ontgoocheld in Eurostar omdat ze weinig gedaan hebben voor de gestrande reizigers.”


Immo

Auto's in de kijker

Jobs in de regio