Gasontploffing in keuken bij seniorenkoppel in ‘s-Gravenvoeren

Bij de senioren Omer en Alice Dewez-London, Pley 9 in ’s-Gravenvoeren, vlak tegenover de kerk, deed zich vrijdagavond rond 21 uur een gasontploffing voor.

Bij het aansteken van een gasfornuis ontplofte een gaswolk. Daarop ontstond een hevige steekvlam, gepaard met een daverende knal. Door de ontploffing en de luchtverplaatsing was er flink wat schade in de bijkeuken. Houten ramen, een terrasdeur en de dubbele deur die op de living uitgaf werden beschadigd. Glas vloog aan diggelen.

“Mijn echtgenoot wilde water opzetten om thee te zetten. Toen hij de automatische gasaansteker gebruikte, was er een hevig ontploffing. Het dak van de veranda werd omhoog getild. Het glas vloog uit de ramen en deuren en scherven vlogen over me heen. Mijn man Omer liep lichte brandwonden op. Hij is voor controle naar de spoeddienst van Hermalle gebracht”, vertelt Alice Dewez.

De brandweer van Voeren kwam ter plaatse en kon het dak afdichten, herstelde deuren en ramen tijdelijk met houten wanden, en ruimde de schade op. Voorts is het dak waterdicht gemaakt, en met zandzakjes verstevigd. Er werd een technicus ter plaatse geroepen om te onderzoeken of alle gasleidingen hermetisch waren afgesloten voor de nacht. De grote gasflessen stonden buiten het gebouw en waren intact. Gasdetectoren gaven een alarmsignaal, maar er werd geen geur waargenomen door de brandweerlieden en dus werden de gasflessen dichtgedraaid. De schade is aanzienlijk.

NM


Immo

Auto's in de kijker

Jobs in de regio