Voorkom een energiedepressie

Ons hectische leven vraagt alsmaar meer van ons, we vergeten daarbij al te vaak ons lichaam. Totdat het te veel wordt en we een energiedepressie krijgen.

mgeysmans

Hoe herken je een energiedepressie?

Bij een energiedepressie ben je bij het opstaan nog steeds erg moe en je kan pas actiever worden na een paar koppen koffie. Je hebt het voortdurend kou en verdikt en vermagert zonder enige reden. Ook je cyclus lijdt eronder.

Wat te doen?

Voor een energiedepressie is een redelijk simpel 'antitoxisch eetplan' uitgedacht. Dit dieet helpt je hormonen terug onder controle te krijgen, herstelt je darmflora, verbetert je immuunsysteem en geeft je meer energie.

Hoe ga je te werk?

Probeer zoveel mogelijk vers te eten en hou je consumptie van aardappelen onder controle. Eet je toch graag een patatje? Eet hem dan liefst in de schil. Gebruik enkel biologische, koudgeperste oliën van eerste persing. Dagelijks vijf porties fruit is een minimum en deze fruitsoorten eet je best in zijn geheel, dus geen fruitsalade of dergelijke.

kruidenthee en mineraalwater drink je gemiddeld 2 liter per dag en tussendoor knabbel je noten en zaden. Biologische vis eet je gemiddeld drie keer per week, 's avonds vermijd je rauwkost en fruit en twee uur voor het slapengaan mag je niets meer eten.

Niet te missen