Dit is goed voor je cholesterol

We worden overstelpt door berichten over cholesterolverlagende producten. We zouden er bijna door vergeten dat je je cholesterol nog steeds het meest kan verlagen door op je voeding te letten. Wij zetten enkele tips op een rijtje die helpen bij het verlagen van cholesterol.

mgeysmans

Zin in een salade? Ga dan niet voor een vette dressing ook al is het een lightversie, want dit is erg nefast voor je cholesterol. Kies daarentegen eerder voor wat versgeperst citroensap of wat balsamicoazijn. Even lekker en een pak gezonder. Ook cocktails schuw je best, maar dat wil niet zeggen dat je nooit meer alcohol mag consumeren. Een glas rode wijn helpt zelfs bij het bestrijden van slechte cholesterol.

Zoek je een lekker goedje voor op je boterham? Kies dan voor pindakaas in plaats van choco. In pinda's zitten namelijk heel wat onverzadigde vetzuren die de slechte cholesterol helpen verlagen. Denk er wel aan dat pinda's ook erg calorierijk zijn. Blauwe bessen, aardbeien en droge vruchten zijn perfecte snoepjes voor mensen die last hebben van hun cholesterol. Dankzij de trage suikers wordt je energieniveau op peil gehouden en ze zitten bovendien ook nog bomvol vezels die goed zijn voor je spijsvertering en je cholesterol.

Ben je op zoek naar een zoutere snack? Dan laat je croutons en tortillachips best links liggen. Walnoten en popcorn zijn een beter alternatief. Walnoten helpen de slechte cholesterol met maar liefst 27% afnemen terwijl popcorn 80% m:inder verzadigd vet bevat dan tortillechips.

Niet te missen