Zo voorkom je menstruatiepijn

Niets zo hinderlijk als menstruatiepijn. Veel vrouwen zien zich zelfs genoodzaakt thuis te blijven van hun werk omdat ze vrezen de dag niet door te komen. Toch kan je via enkele simpele oefeningen die krampjes zo verdrijven.

mgeysmans

Wist je dat menstruatiekrampen voortkomen uit het samentrekken van onze spieren rondom de baarmoeder? Dergelijke krampen worden intenser wanneer we onder druk of stress staan. Toch kan je via enkele simpele heupoefeningen je baarmoeder terug tot rust brengen.

Lotushouding

Deze oefening is gebaseerd op de lotushouding maar is een pak gemakkelijker. Ga rechtop zitten en plaats je voeten tegen elkaar terwijl je knieëen zo ver mogelijk naar buiten vallen. Trek je voeten stilletjes naar je achterwerk toe en zorg ervoor dat je rug recht blijft. Draai je voeten een beetje naar buiten toe en buig vervolgens met een rechte rug iets naar voren. Hou deze houding gedurende vijftien seconden vast.

Omgekeerde brug

Ga op je buik liggen en probeer je enkels vast te nemen. Trek daarna je voeten stilletjes naar je lichaam toe en buig je rug naar achter. Hou deze houding gedurende een vijftal seconden aan.

Neerliggen

Ga rechtop zitten en strek je benen voor je uit. Buig met een rechte rug langzaam vooruit en probeer je voeten vast te nemen. Lukt dit niet hou het dan voorlopig bij de enkels of knieën. Terwijl je inademt beweeg je je heupen meer naar voren en probeer je ondertussen je voeten verder vast te nemen. Hou deze houding een tien seconden aan.

Niet te missen