Defect zonnepaneel zaait paniek

Voeren - Gisteren was er even paniek in Moelingen toen er in de Berwijnstraat een hoevebrand werd gemeld. De brandweer van Bilzen-Voeren en de collega’s van de Nederlandse buurdorpen Eijsden en Mheer rukten uit voor wat uiteindelijk een defect zonnepaneel bleek te zijn.

Eén van de vier thermische zonnepanelen op het dak van het huis - een vroegere hoeve - van de familie Ulrici werd enkele weken geleden beschadigd door hagel. Door de warmte op het onderdak rook de vrouw des huizes verbrand rubber in de verbouwde schuur. “Ik heb de brandweer gebeld omdat ik bezorgd was”, vertelt Fabienne Ulrici. Met een grote kraan van de brandweer van Bilzen controleerden de brandweerlieden het dak en stelden ze vast dat er van brand geen sprake was en dat het pand veilig was.

Immo

Auto's in de kijker

Jobs in de regio