Klant dwingt Telenet op de knieën

Print
Klant dwingt Telenet op de knieën

Klant dwingt Telenet op de knieën

Primeur bij Telenet: de aanbieder van digitale televisie vergoedt het splinternieuwe dure behangpapier en de laminaatplinten van Antwerpse klant Kenneth Frederickx (33). Reden: Frederickx kampt al drie jaar met zware storingen omdat Telenet één oude kabel vergat te vervangen.

Drie jaar kampte digitaal televisiekijker Kenneth Frederickx met technische problemen. Ondanks verschillende bezoeken van technici van Telenet - tot het zogenaamde SWAT-team toe - werd de fout nooit gevonden.

Maar maandag stelde de zoveelste technicus vast dat één oude, niet dubbel beschermde kabel voor alle hinder zorgt. Eén probleem: Kenneth heeft drie maanden geleden net zijn hele appartement heringericht.

“De knoeier betaalt”

“Mijn duur behang van 28 euro per rol en laminaatplinten moeten allemaal worden afgebroken voor het vervangen van die bewuste kabel. Ik ben van het principe ‘de knoeier betaalt’ en vind het logisch dat Telenet die schade vergoedt."

“Voor één keer”

Stefan Coenjaerts, woordvoerder bij Telenet, klinkt aanvankelijk vastberaden. “Wij hebben 2,4 miljoen klanten. Als wij voor iedereen behangsel en laminaat moeten vergoeden bij het trekken van een kabel, is het hek van de dam. Telenet is enkel verantwoordelijk tot aan het aansluitpunt, dat zich meestal in de kelder of de garage bevindt. Wij willen geen sneeuwbaleffect.”

Een uur later belt Coenjaerts terug. “We hebben zijn dossier opnieuw bestudeerd, en bij een door Frederickx aangevraagde interventie in 2008 is er inderdaad iets niet gedaan wat afgesproken was. Onze technici hadden toen moeten zien dat er nog een oude kabel lag. Voor één keer vergoeden we de schade.”