Fouten die je kan vermijden op je werk

Print
Iedereen maakt wel eens een foutje op zijn of haar werk. Door een vergissing of een vergetelheid bijvoorbeeld. Maar er zijn ook fouten waar je je misschien wel dagelijks schuldig aan maakt, terwijl ze eigenlijk makkelijk te vermijden zijn.

We zetten enkele tips op een rijtje:

* Stel taken die je niet graag uitvoert, niet uit tot 's anderendaags.
Uiteindelijk moeten ze toch gebeuren, en dan kan je er maar beter meteen komaf mee maken. Zo vermijd je ook dat dit soort opdrachten zich opstapelt, hetgeen helemaal geen prettig vooruitzicht is.

* Toon dat je openstaat voor nieuwe projecten en nieuwe uitdagingen.

* Toon anderzijds niet té veel ambitie. Eerst ervaring opdoen vooraleer voor die promotie te gaan, is de boodschap.

* Vind je plaats in het bedrijf: weet wie betrokken is bij beslissingen die jou aangaan en weet wat je tegen wie kan zeggen. Speel geen spelletjes met je collega's.

* Je werkt niet alleen, maar met collega's. In teamverband dus. Zorg er dan ook voor dat de verstandhouding goed blijft.

* Pas je aan aan je omgeving. Gedraag je niet te opvallend ten opzichte van je collega's. Dat kan je bijvoorbeeld met kledij al doen. Let dan ook op hoe je collega's zich kleden en pas je outfit-keuze aan indien nodig.