Vier katten komen om in huisbrand

Sint-Truiden - Een oververhitte houtkachel was zondag rond 16 uur de oorzaak van een korte, hevige brand in het huis van het echtpaar De Bock in Engelmanshoven-Dorp.

De bewoners waren net buiten bezig met het verzorgen van hun dieren toen zij de uitslaande rook opmerkten. In alle haast hebben ze nog een aantal van hun huisdieren kunnen redden. Voor vier katten kwam de hulp te laat. De brand zorgde voor heel wat schade in de woning, de bewoners kunnen tijdelijk terecht bij de ouders.

“Gelukkig dat onze drie honden in de woonkamer zaten. Wij hebben ze meteen veilig in onze auto opgesloten. Onze vierde hond werd vrij snel door de brandweer gered. Een van onze katten hebben ze met succes kunnen reanimeren. Voor de vier andere katten kwam de hulp te laat. Zij stikten in huis”, vertelt Luc De Bock.

Volgens Dirk Odeurs van de Truiense brandweer hebben ze op het nippertje een zware uitslaande brand kunnen vermijden. “De brand in de keuken was vrij heftig maar wij hadden het vuur snel onder controle. Hierdoor konden we voorkomen dat de vlammen oversloegen naar de andere kamers.”

JCr

Immo

Auto's in de kijker

Jobs in de regio