BMW frist K-reeks op

Het Duitse motormerk acht de tijd rijp om zijn K-reeks grondig op te frissen. Met de K 1300 S, de K 1300 R en "last but not least" de K 1300 GT heeft de consument nu voldoende keuzemogelijkheden.

ssimons

Met deze K 1300 GT richt het merk zijn pijlen op de toerrijder, zeg maar de lange afstandsfanaat.

De belangrijkste nieuwigheid voor deze GT blijft de motor die zijn cilinderinhoud ziet stijgen van 1200 naar 1300 cc. Een toename die zich eveneens vertaalt in meer vermogen en een groter koppel. Hij is meteen de krachtigste motorfiets van de vernieuwde K-reeks. Stuur en zadel zijn elektrisch regelbaar en drie krachtige schijfremmen met integrale ABS maken deel uit van de standaarduitrusting.

Motor: Watergekoelde viercilinder in lijn, 4 kleppen per cilinder Cilinderinhoud: 1293 cc Vermogen: 160 pk/9000 opm Overbrenging: cardan Gewicht: 255 kg (leeg) Zithoogte: 82 cm Prijs: € 18.300

Meer over Motogids