Winkelen bij Colruyt kan op jaarbasis 500 euro opleveren
Prijsbewuste consumenten kunnen bij de aankoop van levensmiddelen op jaarbasis zo'n 500 euro besparen. Dat blijkt uit een onderzoek van Test-Aankoop.
pirombouts
Een modaal gezin geeft jaarlijks bijna 5.000 euro uit aan voeding en drank. Wie prijsbewust shopt, gaat best langs bij de goedkoopste winkels. De prijsverschillen tussen winkels onderling verschilden tot 30 procent voor merkproducten en tot 65 procent voor het huismerk.
Colruyt komt als goedkoopste uit het onderzoek. Makro en Carrefour volgen de supermarktketen op de voet. Match/Smatch en Louis Delhaize zijn de duurste. Wie enkel merkproducten koopt, gaat het best shoppen bij Makro.
Aldi en Lidl werden niet opgenomen in het onderzoek omdat ze amper merkproducten verkopen.
Hoofdpunten
Peter Baeten (SCK): “We werken aan de nieuwe hoop voor kankerpatiënten”
Paniekdokter Koen Schruers: “Profvoetballer durfde zelfs trap niet meer op naar mijn kantoor”
300.000 euro voor alzheimeronderzoek UHasselt: “Zoeken naar manieren om ziekte tegen te houden”
Prinsenpaar viert kerkelijk huwelijk in carnavalsoutfit: “Carnaval zit echt in ons bloed”
Beste van Plus
Lees meer
Rome onderhandelt exclusief met Lufthansa over belang in luchtvaartmaatschappij ITA
Uw wekelijkse portie weetjes en praatjes uit economisch Limburg: De lemmingen van het Lemmensinstituut
Hoe kunnen we nóg energiezuiniger zijn? Twee Limburgse kmo’s helpen u
‘Big tech’ wint weer op Wall Street door optimisme over inflatie