Jonge vrouw en hond tijdig uit brandend appartement

Drie brandweerkorpsen - Sint-Truiden, Diest en Hasselt - zijn donderdagnacht uitgerukt voor een brand in Kozen.

De brand die uiteindelijk, bij gebrek aan zuurstof, zelf uitdoofde liet een spoor van vernieling achter. De inboedel van het appartement smolt weg of brandde op.

“De oorzaak van de brand is het gevolg van een brandende sigaret in de zetel. De sporen zijn goed zichtbaar,” zegt brandweerluitenant André Rennen. “De bewoonster was al rokend in slaap gevallen in de zetel en werd wakker van de hitte.

In alle haast had zij haar hond mee naar buiten kunnen evacueren. Daarbij gooide ze de deuren achter zich dicht waardoor de zuurstoftoevoer werd afgesloten en de vlammen vanzelf doofden. Maar aan de zwartgeblakerde muren en plafond kan men goed zien dat er een enorme hitte ontstaan was.“ Nog volgens Rennen was het een uitslaande brand geworden als de ruiten waren gesprongen. De bewoonster kan voor opvang bij haar ouders terecht.

JCr

Immo

Auto's in de kijker

Jobs in de regio