‘Limburg werkt’ is nieuw motto van imagocampagne

Gisterochtend is de vierde campagne ‘Goed dat er in Limburg ondernemingen zijn’ op gang geblazen door de werkgeversorganisatie VKW Limburg. Die kan dit keer rekenen op de steun van onder meer Stijn Helsen, Stijn Meuris en Hanne Troonbeeckx.

De eerste editie van de campagne in 2005 had vooral tot doel om het imago van het bedrijfsleven in Limburg op te krikken. Onder het motto ‘Limburg werkt’ wordt nu breder gemikt. “Het is een boodschap met een dubbele bodem”, zegt VKW-voorzitter Lode Essers. “De Limburgse bedrijven doen het goed, er zijn meer mensen dan ooit aan het werk en er is geen reden om te denken dat er aan dat groeiscenario een snel einde komt. Kortom, het product Limburg wérkt. Van de andere kant is het ook goed wonen en werken in Limburg, in een filevrije, aangename omgeving, waar toch een stevig internationaal economisch weefsel aanwezig is”, aldus Essers.

Helsen

Niettemin blijft het de bedoeling om het (Limburgse) bedrijfsleven op een positieve manier naar buiten te brengen. De ‘ondertitel’ van de campagne blijft daarom ‘Goed dat er in Limburg ondernemingen zijn’.

Gisterochtend mochten gouverneur Steve Stevaert en gedeputeerde Marc Vandeput de eerste van de (voorlopig) duizend exclusieve T-shirts van de hand van Stijn Helsen in ontvangst nemen. De rest van de T-shirts wordt gratis weggeschonken aan de eerste snelle bezoekers van de interactieve website www.limburgwerkt.com. De gratis T-shirts zitten ergens ‘verborgen’ in één van de kleedkastjes die op de site te zien zijn. “Met deze actie willen we de boodschap naar een nog breder publiek overbrengen”, zegt communicatiemanager Gert Schreurs van VKW Limburg. “In de vorige campagnes gingen de talrijke boodschappen gemakkelijk verloren. Nu brengen we één hoofdboodschap die we spelenderwijs via de site kunnen uitdiepen”, aldus Schreurs.

Steun

Stijn Helsen was snel bereid gevonden om mee te werken. “Uiteraard ben ik als geboren Limburger de eerste om een lans te breken voor onze provincie en de mogelijkheden die hier zijn. Maar ik doe dat niet enkel uit emotionele motieven. We hebben hier de knowhow, de mensen, de wil én de ligging om het almaar beter te doen”, zegt Helsen. Daarnaast zijn ook Stijn Meuris en Hanne Troonbeeckx als ambassadeurs onder de arm genomen.

De T-shirts zijn de blikvanger van de campagne. Daarnaast wordt de actie ondersteund door metersgrote banners langs de autowegen, affiches en tal van teasers en advertenties in de lokale media.

De actie geniet voorts de (financiële) steun van de provincie Limburg en een tiental toonaangevende Limburgse bedrijven (Carglass, TC, Vasco, Essec, Ewals Cargo Care, Tenneco, Democo, LRM, Arcomet en KBC). Ruim 250 andere bedrijven steunen de campagne moreel door ze te ‘ondertekenen’.

Dominiek CLAES

Immo

Auto's in de kijker

Jobs in de regio