Broederlijk Delen haalt tijdens vastencampagne 3,4 miljoen euro op

Print
Broederlijk Delen haalt tijdens vastencampagne 3,4 miljoen euro op

Broederlijk Delen haalt tijdens vastencampagne 3,4 miljoen euro op

Broederlijk Delen heeft dit weekend zijn jaarlijkse vastencampagne afgesloten. Die brengt naar schatting 3,4 miljoen euro op, ongeveer evenveel als vorig jaar. De campagne liep van 5 maart tot 20 april en focuste op de toekomst van jonge boeren in Senegal.

"We zijn tevreden over dit resultaat. Met deze middelen kunnen we de mensen in Senegal en in 12 andere landen in het Zuiden ondersteunen in hun strijd tegen armoede en ongelijkheid," aldus Lieve Herijgers, directeur van Broederlijk Delen.

Vrijwilligerswerk

Duizenden vrijwilligers organiseerden de voorbije weken tal van activiteiten zoals huis-aan-huis-acties, solidaire maaltijden, infoavonden, sponsortochten, narcissenverkoop en koffiestops. Het bedrag van 3,4 miljoen euro is een prognose op basis van de huidige resultaten. In 2013 bracht de vastencampagne van Broederlijk Delen ruim 3,5 miljoen euro op.

Belga, archieffoto