N-VA trekt aandacht met stuntelige campagnefilmpjes

Print
De campagne voor de verkiezingen op 25 mei is losgebarsten en de N-VA smijt zich -zoals eerder aangekondigd- volledig op de sociale media. Voor de '25 Verbintenissen voor Vooruitgang' van de partij werden al enkele video's op YouTube geplaatst, waarin kopstukken en militanten hun zegje doen.

Na het congres van afgelopen weekend zet de N-VA nu volop haar campagnefilmpjes online op YouTube. In totaal heeft de partij '25 Verbintenissen voor Vooruitgang'. Een ervan wordt van commentaar voorzien door Kris Matheussen, lid van de Borgerhoutse districtsraad voor N-VA.

Kris "wil zich veilig voelen" (nummer 8 van de '25 Verbintenissen'). "Amai ja, natuurlijk moet er meer politie komen", vindt Kris. "Ne mens kan niet meer veilig over straat tegenwoordig. Ik vind dat erg dat ge in uw eigen stad schrik moet hebben. Wie zijn gat verbrandt, moet op de blaren zitten. Zo simpel is het."

Kris sluit net als alle anderen af met het 'Peace'-teken. De kwaliteit van de filmpjes en vooral de vaak stuntelige sprekers lokken heel wat (negatieve) reacties uit, op YouTube en op andere sociale media.

In de andere filmpjes komen onder andere de thema's 'fatsoenlijke politiek', 'eerlijke migratie' en 'minder regels' aan bod. Kopstuk Siegfried Bracke neemt 'langer werken' voor zijn rekening.

Voor de campagne op sociale media heeft de N-VA maar liefst 300.000 euro uitgetrokken.

Lees dinsdag meer over de campagnefilmpjes in uw krant.

Beeld: YouTube