thumbnail: null
thumbnail: null

Elf uur vertraging maar geen compensatie voor vliegreis

Te vermijden tijdens de vakantie: voor niks vroeg opstaan. En zo begon helaas de vakantie dus van de familie Neys en vrienden. Op 6 juni stond de groep uit Beringen om 3.45 uur vertrekkensklaar aan de balie van Neckermann, in Zaventem. Waar ze te horen kregen dat hun vlucht vier uur was vertraagd. “Hallo Gunter. Hebben wij dan geen recht op compensatie”, vraagt René Neys zich af.

fvranckx

De vertragingen van de vlucht waren een gevolg van technische problemen. Dus aanvankelijk had de groep van René Neys alle begrip. Maar in de loop van de dag kwam er nog een paar keer verder uitstel bij.

“Er werd vanalles verteld. Blijkbaar moest er vanuit Duitsland een stuk worden gebracht... per camion.” Uiteindelijk kon de groep pas om 15.20 uur, of elf uur later, op het vliegtuig naar Mallorca stappen. “Hebben wij recht op een compensatie?”

Passagiers hebben tijdens een vertraging recht op een maaltijd, drankjes en - indien nodig - hotelaccommodatie. Bij een vertraging van meer dan vijf uur kan de passagier afzien van de reis, en de volledige terugbetaling van zijn vliegticket vragen.

Maar Neckermann riep overmacht in omdat de de vertraging veroorzaakt was door een technische panne. De FOD Mobiliteit raadt René aan een zaak te beginnen en een kopie van de gedane uitspraak te bezorgen. “Maar ik heb geen zin om proefkonijn te spelen, en daar nog geld aan te verliezen ook", klinkt het.

Lees het volledige artikel vandaag in Het Belang van Limburg.

GW, Foto RL

Aangeboden door onze partners