10 tips: zo relaxeer je als een echte topmanager!

Hoe hoger op de zakelijke ladder hoe meer stress heel wat managers hebben. Het mag dan ook niet verwonderen dat steeds meer toplui hun toevlucht zoeken tot mindfulness om doorheen de dag rustig hun werktaken te kunnen aanpakken en nadien met een fris gemoed naar het thuisfront te kunnen vertrekken. Zo relaxeer ook jij als een topmanager:

mgeysmans

1) Zoek een plekje tijdens de werkuren waar je comfortabel en rustig kan zitten. Adem vijf keer diep in langs de neus en uit langs de mond. Sluit daarbij rustig je ogen.

2) Richt je aandacht op het zitten op de stoel en voel je voeten de grond aanraken.

3) Richt je aandacht op je lichaam en voel welke lichaamsdelen ontspannen zijn en welke niet.

4) Constateer hoe je je voelt, wat je humeur van de dag is.

5) Merk ook op waar je lichaam het meeste gewaarwordt bij het in- en uitademen.

6) Neem elke ademhaling diep in je op.

7) Tel tot tien, met je ademhaling mee. Als je inademt is dat 1, uitademen is 2.

8) Herhaal dit zo'n vijf tot tien keer.

9) Vecht gedurende twintig seconden niet tegen je gedachten, maar laat je hoofd zo leeg of zo vol zijn als het wil gedurende die tijd.

10) Focus je nu weer op je lichaam, doe je ogen open en sta pas op als je lichaam zich daar klaar voor voelt.

Photo News / Mieke Geysmans

Niet te missen