Top 7: hierdoor werk je je collega's op de zenuwen!

Ook een e-mail versturen verloopt volgens een bepaalde etiquette, zo blijkt uit een onderzoek van de Britse Kingston Business School. Volgens hun onderzoek zijn er enkele regels die flagrant met de voeten worden getreden en daardoor voor heel wat onnodige stress zorgen bij de ontvangers van de mails. Een top 7:

mgeysmans

1) Te korte mails meteen na elkaar sturen. Doordat je je boodschap in verschillende mails opsplitst, verliest de ontvanger het overzicht. Denk daarom na vooraleer je een mail stuurt en werk gestructureerd.

2) Mails na de werkuren nog beantwoorden zorgt ervoor dat andere werknemers je te ijverig gaan vinden en zichzelf beschaamd gaan voelen over hun 'lakse' manier van werken.

3) Mails waarbij om een ontvangstbevestiging wordt gevraagd.

4) Automatische antwoorden waarin vermeld wordt hoe lang je afwezig gaat zijn.

5) E-mails die compleet genegeerd worden.

6) De dagelijkse nieuwsbrieven van de firma zelf, waar amper nieuwigheden in verwerkt staan.

7) Mails lezen en beantwoorden terwijl je in gezelschap van anderen bent.

Photo News / Mieke Geysmans

Niet te missen