Half jaar wachten op centen

Omdat hij gebiologeerd is door natuurfotografie, bestelde Tony Peeters uit Hoeselt een Canon EOS 60D bij Vandenborre. Een toestel dat meer dan duizend euro kost. “Maar de kwaliteit van de beelden is wel uitstekend”, zegt Tony. “Bovendien kon ik genieten van een cashback-actie. Als ik de aankoopbon en de barcodes van de verpakking terugstuurde naar Canon, dan kreeg ik 89 euro terug.”

tmas

Tony deed wat hem verwacht werd. Daarna begon het grote wachten. “Het is nu zes maanden later, ik heb al drie aangetekende brieven verstuurd, maar ik krijg dit maar niet geregeld.”

Wanneer we hen bellen, schiet Vandenborre meteen in actie om mijnheer Peeters te helpen. “Dat klanten bij zo’n actie soms maanden op hun geld moeten wachten, is bekend”, weet woordvoerster Kristien Pollers. “Vaak is de lange wachttijd een gevolg van een fout van de klant, doordat hij een verkeerde barcode of rekeningnummer doorstuurt.”

Wat de fout was van mijnheer Peeters, is niet duidelijk, maar Canon laat via Vandenborre weten dat zijn geld zo snel mogelijk wordt gestort.

GW, Foto TP