Belgische Fruitveiling geeft Jonagold nieuw imago

Print
Belgische Fruitveiling geeft Jonagold nieuw imago

Belgische Fruitveiling geeft Jonagold nieuw imago

Sint-Truiden - Jonaplus en Truval Classic dat zijn de nieuwe concepten waarmee de Belgische Fruitveiling (BFV) de verkoop van de Jonagold in de supermarkten een nieuwe stimulans wil geven. De nieuwe aanpak beoogt het basisprincipe dat de afnemers steeds een uniform product krijgen aangeboden volgens het kwaliteitshandboek.

Naast de kwaliteitsbewaking is een betere prijsvorming een van de doelstellingen voor de telers. "Er is een duidelijke keuze gemaakt welke mutanten van de Jonagold in het nieuwe concept worden opgenomen. Voor de Jonaplus, de rode Jonagold mutant zijn dat Marnica, Vivista en Boerekamp."

Voor Truval Classic, de klassieke groen-rode mutant, zijn enkel de King, Novajo en de Jonagold 2000 toegestaan. "Telers die niet wensen te participeren kunnen hun oogsten zelf sorteren en verkopen onder het traditionele label Truval producten", stelt directeur Filip Lowette .

Jozef Croughs


Immo

Auto's in de kijker

Jobs in de regio