Verkoop van gadgets Rode Duivels piekt

Print
Verkoop van gadgets Rode Duivels piekt

Verkoop van gadgets Rode Duivels piekt

Op een zucht van kwalificatie voor het WK in Brazilië neemt de hype rond onze nationale ploeg buitenproportionele vormen aan. Nooit waren er zoveel diehard-supporters van de Rode Duivels, nooit vlogen er zoveel prullaria in zwart-geel-rood over de toonbank.

"In vergelijking met vorig jaar is de verkoop van officiële Rode Duivels-producten met 80 tot 100 procent gestegen", zegt Filip Van Doorslaer, marketingdirecteur bij de Belgische voetbalbond.

Exacte cijfers zijn er nog niet, maar volgens de voetbalbond zijn er tijdens deze campagne voor de WK-kwalificatie al zo'n 70 à 100.000 officiële shirts verkocht.

"De truitjes die het vaakst verkocht worden, zijn die met de namen van Vincent Kompany, Eden Hazard en Dries Mertens, maar ook heel wat supporters kiezen voor een truitje met daarop hun eigen naam."

Douchegel

Daarnaast biedt de Belgische voetbalbond nog een heel arsenaal aan andere gadgets aan, gaande van make up-sticks en koffiemokken tot pruiken, horloges of douchegel. "Over al de gadgets wordt goed nagedacht", zegt Van Doorslaer.

Wat het idee dan is achter bijvoorbeeld de Rode Duivels-douchegel? "Heel wat supporters van de Rode Duivels voetballen zelf ook en zij horen zich na een wedstrijd allemaal te douchen, hé."

Zoals dat gaat bij een hype zijn natuurlijk ook namaakartikelen. "Het is verboden om producten te verspreiden met daarop het logo van de KBVB en zijn ook de merknamen Rode Duivels, Diables Rouges of Red Devils beschermd. Al hebben we natuurlijk geen patent op de Belgische driekleur."

KOSN