Consumentenvertrouwen Italië lager dan ooit
Het consumentenvertrouwen in Italië heeft een historisch dieptepunt bereikt. Dat blijkt uit een studie van het wetenschappelijk bureau van werkgeversvereniging Confindustria waarover persbureau ANSA zondag bericht.
mceulemans
De Italianen geven vooral minder uit aan "overbodige" dingen. Zo werd er in 2012 liefst 66 procent minder besteed aan juwelen en horloges vergeleken met 2007. Maar ook aan kranten en tijdschriften wordt minder uitgegeven: een daling van bijna 31 procent in dezelfde periode.
Besparing etenswaren
Hoe langer de crisis duurt, hoe meer de Italianen ook bezuinigen op eerste levensbehoeften als eten en drinken. Zo zijn de uitgaven voor vis met meer dan 13 procent gedaald.
Belga Archieffoto
Hoofdpunten
Landens echtpaar thuis overvallen met wapen: Joseph (77) krijgt hartinfarct
LIVE DEADLINE DAY. KRC Genk wil vervanger Onuachu wegkapen voor neus van Anderlecht
Klokslag middernacht dooft Tihange 2 uit: wat betekent dat voor ons?
Emotionele Paul Onuachu: “Dag van gemengde gevoelens, maar dit is vervulling van mijn kinderdroom”
Beste van Plus
Lees meer
Er wordt weer gevochten in Bachmoet: “De vijand heeft voorbij 24 uur 197 keer aangevallen, maar veel verliezen geleden”
Man krijgt celstraf van 2 maanden en boete van 93.000 euro nadat zijn papegaai een jogger aanvalt
Voormalige speechschrijver Poetin verwacht militaire staatsgreep in Rusland
Politie telt 1,272 miljoen manifestanten tegen pensioenhervorming in Frankrijk