10 Miljoen euro extra omzet door Oranjeproducten

Print
10 Miljoen euro extra omzet door Oranjeproducten

10 Miljoen euro extra omzet door Oranjeproducten

De Nederlandse supermarkten vielen de afgelopen week in de prijzen. Dankzij de verkoop van Oranjeproducten wisten ze tien miljoen euro extra binnen te rijven. Dat meldt het onderzoeksbureau GfK.

Bijna één op vijf Nederlandse huishoudens kocht een of meer producten uit de Oranje-selectie. Jongeren en ouderen hadden daar het grootste aandeel in, terwijl gezinnen niet zo enthousiast bleken. Vooral in het centrum van het land gingen duizenden producten over de toonbank. Vooral het Mona Kroningstoetje, Campina Willem van Oranjevla, Alex pepermunt, Buys Koningszoenen en Page 24 rollen wc-papier kon het publiek letterlijk en figuurlijk smaken. Ook tompouces waren populair. Ruim elf procent van de huishoudens kocht de lekkernij, waardoor er zes keer meer verkocht werden dan in een gemiddelde week.

Foto Photo News

Nick Lodewyckx