Gevecht om klanten van failliete Solar Living

Print
Gevecht om klanten van failliete Solar Living

Gevecht om klanten van failliete Solar Living

De zowat 15.000 gedupeerden van het failliet verklaarde Solar Living worden bestookt met mails en brieven om een nieuw service- en verzekeringscontract af te sluiten voor hun zonnepanelen. Maar die mails en brieven komen niet van Soleco uit Opglabbeek, dat het klantenbestand van de curator heeft overgenomen. Zijn de vorige eigenaars van Solar Living weer op pad?

Solar Living (voorheen Solar Total) werd op 6 december 2012 failliet verklaard. Zo’n 15.000 klanten over het hele land bleven toen achter met hun zonnepanelen - waarvoor ze nog voor 20 jaar garantie hadden - of met een onderhouds- en verzekeringscontract.

Lees ook: Zonnepanelenleverancier Solar Living in Beringen vraagt faillissement aan

Curator Patrick Bussers kende na een veiling het klantenbestand van Solar Living toe aan Soleco uit Opglabbeek. Soleco vond een nieuwe verzekeraar voor de talrijke gedupeerden. Daarnaast heeft Soleco ook een akkoord gesloten met Yaper en Aspider, om de monitoring van de installaties te kunnen overnemen.

Maar nog vooraleer Soleco de klanten van het vroegere Solar Living heeft kunnen contacteren om die contracten eventueel over te nemen, zijn al vele klanten bestookt met mails en brieven door een kaper op de kust. Die stelt zich voor als ‘Solar Technique’, een Nederlandse vennootschap. In het schrijven benadrukt Solar Technique “dat het geen enkele directe of indirecte relatie heeft met het failliete Solar Total” (de eerdere naam van Solar Living).

Vraag blijft dus hoe Solar Technique aan het klantenbestand van Solar Living is geraakt. Het vermoeden rijst dat S&P Construct - op zijn website vemeldt Solar Technique dat het voor België werkt vanuit de Kiewitstraat 179 in Hasselt en p dat adres is de bvba S&P Construct gevestigd - als stroman dienst doet voor de vorige eigenaars van Solar Living.

DC
Archieffoto