Prijsvechters profiteren van crisis

Print
Prijsvechters profiteren van crisis

Prijsvechters profiteren van crisis

Colruyt, Aldi en Lidl zijn in ons land de grote "winnaars" van de crisis. De drie discounters krijgen steeds meer klanten over de vloer, hetgeen in 2012 resulteerde in hoge groeicijfers in vergelijking met Carrefour en Delhaize, die "maar" 2,2 en 1,6 procent groeiden.

"We heb­ben een kri­ti­sche con­su­ment, die naar de prijs kijkt", verduidelijkt Wim Bie­se­mans, de fi­nan­ci­eel di­rec­teur van Colruyt, de positieve cijfers in De Tijd.

"Wij zien de be­ves­ti­ging van een trend die begin 2011 is in­ge­zet. De con­su­ment kiest steeds vaker voor goed­ko­pe­re pro­duc­ten, en komt dus ook snel­ler bij de prijs­vech­ters uit."

Delhaize kondigde gisteren nog aan dat de plannen voor een nieuw dis­tri­bu­tie­cen­trum in Wal­lo­nië worden afgevoerd.

Archieffoto PhotoNews