Food

Tips: zo houd je je gewicht onder controle tijdens de feestdagen

Print

Tips: zo houd je je gewicht onder controle tijdens de feestdagen

Na de feestdagen willen er maar weinig mensen op de weegschaal gaan staan. Volgens Lesley-Ann Poppe moet je je geen zorgen maken als je maar een beetje op je voeding let.

Dat maakt volgens haar een enorm verschil. Zij geeft in TV Familie alvast enkele tips om je gewicht onder controle te houden tijdens deze periode:

- Je mag één dag te veel eten zolang je de twee volgende dagen op je eten let.

- Vermijd op restaurant room en koolhydraten zoals brood, kroketten, aardappelen en frieten. Kies voor vis.

- Je bent niet verplicht om alles op te eten.

- Laat de saus aan de kant staan, die zit vaak boordevol boter of room.

- Als er gevulde kalkoen wordt geserveerd, vraag dan een stukje borstfilet. Laat de gehaktvulling aan de kant want die absorbeert het vet van de kalkoen.

- Matig je alcoholgebruik. Drink niet meer dan twee glazen wijn en drink ook voldoende water.

- Laat de hapjes links liggen.

- Als je 's avonds uitgebreid gaat eten, kies dan door de dag voor lichte maaltijden zoals havermoutpap als ontbijt en één boterhammetje als lunch.

- Laat het dessert aan je voorbij gaan. Kan je niet weerstaan? Kies dan voor een half nagerecht.

Photo News

Niet te missen