Twitteractie kost Lidl 200.000 euro aan voedselpakketten

Print
Twitteractie kost Lidl 200.000 euro aan voedselpakketten

Twitteractie kost Lidl 200.000 euro aan voedselpakketten

Een actie op Twitter dreigt Lidl duur komen te staan. De winkelketen verspreidde gisteren dat het per Twitterbericht met de hashtag #luxevooriedereen vijf voedselpakketten zou schenken aan de voedselbanken. De actie werd een echte hype zodat Lidl nu al meer dan 7.500 maaltijden moet uitdelen. Het bedrijf kondigde inmiddels zelf aan dat het dat aantal optrekt tot 10.000.

"De bedoeling was om 500 van die pakketten (goed voor 20 euro per pakket, nvdr.) uit te delen en dat aan te vullen met een bescheiden aantal op basis van die tweets', zegt Pieterjan Rynwalt, de woordvoerder van Lidl in Het Nieuwsblad en De Standaard.

"De oproep was eigenlijk alleen bedoeld voor mediafiguren die op Twitter zitten, maar ze is zo massaal opgevolgd dat we dat nu moeten herbekijken."

"Misverstand"

Op Radio 1 klonk het dinsdagochtend iets anders. "Het is een misverstand dat de actie liep tot kerstmis. De actie was altijd bedoeld om 24 uur te lopen, maar de opbrengst zouden we pas bekend maken daags voor kerstmis", aldus Rynwalt.

Lidl besliste om het aantal voedselpaketten naar boven af te ronden tot 10.000. De actie kost het bedrijf dan ook 200.000 euro.

Foto PhotoNews