Mode

Mode-industrie heeft geen oog voor vrouwen boven 50

Print

Mode-industrie heeft geen oog voor vrouwen boven 50

Vrouwen boven de 50 hebben het geld, de zin om te winkelen en de kennis van hun lichaam, maar er is geen enkel modemerk dat ook echt aandacht aan deze groep vrouwen besteedt, zo blijkt uit een Nederlands onderzoek.

Vrouwen boven de 50 jaar zijn met zo'n 2 miljoen in ons land en zouden verantwoordelijk zijn voor de helft van de omzet van de kledingindustrie. En toch wordt net die groep vaak tot altijd genegeerd door de mode-industrie. "Het probleem is dat alle fabrikanten om dezelfde categorie vrouwen vechten. Ze concentreren zich op de trendsetters, de twintigers en de trendvolgers, de dertigers. Daardoor blijft de rest, onder wie alle vrouwen boven de vijftig, op zijn honger zitten", aldus Jorg Snoeck van het consumentenportaal Retail Detail tegen een krant van Corelio.

"We zitten nu in een crisis maar die vrouwen hebben wel het een en ander kunnen sparen. Tegelijk is het een groep die zich nog jong voelt en er goed wilt uitzien. En heel belangrijk: ze hebben ook de tijd om uitgebreid te gaan winkelen."

Photo News

Niet te missen