Clooney doet verkoop Nespresso sterk stijgen

George Clooney doet het uitstekend. De verkoop van Nespresso is in de afgelopen maanden opnieuw met 20% gestegen. De Zwitserse voedingsreus Nestlé heeft van Nespresso en Clooney twee sterke ambassadeurs gemaakt.

jatimmermans

Nestlé zag zijn omzet tijdens het eerste kwartaal van het lopende boekjaar opnieuw met 5,6% stijgen tot 21,4 miljard Zwitserse frank. Vooral de verkoop in de zogenaamde nieuwe markten deed het uitstekend. In West-Europa en de Verenigde Staten bleven de groeicijfers beperkt. Enkel de merknaam Nespresso zet er een indrukwekkend parcours neer. Een en ander kan te maken hebben met de kennelijk erg gesmaakte publiciteitscampagne met de filmster George Clooney (foto). Verscheidene leuk gemaakte promofilmpjes hebben Nespresso perfect in de markt geplaatst.

Nespresso wordt ondertussen ook verdeeld vanuit 300 boetieks in grote steden. De 16 smaken gaan er vlot over de toonbank. Het merk wordt overigens ondersteund door de verkoop van fijn gestileerde espressomachines.

Nestlé wordt vanuit het Zwitserse Vevey geleid door de Belg Paul Bulcke. De West-Vlaming is ervan overtuigd dat de tweede jaarhelft nog beter wordt. Hij verwacht daarbij een daling van de grondstoffenprijzen.

Met zijn 6000 merknamen behoort Nestlé tot de grootste voedingsconcerns van de wereld. Brands als Maggi, Nescafé, Herta, Perrier, Buitoni, Vittel, KitKat, Nesquick e.a. hebben de hele wereld veroverd. Nestlé stelt meer dan 325.000 mensen te werk.

Marc BALDUYCK

Foto Photo News