Magazine Sergio Herman woensdag in de rekken

Print
Magazine Sergio Herman woensdag in de rekken

Magazine Sergio Herman woensdag in de rekken

Woensdag ligt 'Sergio', het nieuwe eenmalige personaliteitsmagazine van Sanoma, in de winkel. De Nederlandse sterrenchef Sergio Herman volgt daarmee Erik Van Looy en Tom Waes op. Eten is de rode draad in het magazine, zei Herman maandag bij de persvoorstelling, maar er is ook veel aandacht voor de mens Sergio Herman.

"België zit nu nog meer in mijn hart, ik ben enorm blij met de waardering", zei Herman (links op foto), die naar eigen zeggen zowat anderhalf jaar geleden de vraag kreeg of hij een eigen magazine wilde uitwerken. "Ik ben gewoon een chef die redelijk goed kan koken en eens op televisie is geweest in België. Ik vind het heel fijn dat mensen dit willen lezen en dat er zoveel aandacht is voor ons vak."

Tussen soep en patatten

Co-hoofdredacteur Danny Illegems (rechts op foto) benadrukte dat het om een "ambachtelijk" product gaat, "niet zo evident in de mediacultuur van vandaag". Hij zei ook dat het tijdschrift letterlijk "tussen de soep en de patatten" gemaakt is, in de uren voor en na Herman's restaurantwerk.

'Sergio' telt 148 pagina's en kost 4,65 euro. Sanoma biedt het ook online te koop aan, om de Nederlandse markt te kunnen bedienen. In het magazine staan onder meer een dubbelgesprek met Ann Lemmens, een trip naar New York, waar Herman tien toprestaurants ging uittesten, en interviews met vrienden en medewerkers.

Foto Belga