Belgacom vergeet putten in oprit Bilzenaar opnieuw te vullen

Peter Withofs heeft drie grote putten voor zijn huis in de Vossekuilstraat in Eigenbilzen (Bilzen). Belgacom groef die putten om telefoonproblemen in de buurt op te lossen, maar vergat ze erna weer op te vullen. “Het is nu wachten tot een aannemer de gaten komt dichtmaken”, zegt Peter.

fvranckx

“Ik overweeg een schadevergoeding te eisen.

Net voor de kerstdagen viel plots het telefoonverkeer bij een aantal mensen in de buurt uit. Het probleem bleek zich op de Vossekuilstraat te situeren, net voor het huis van Peter Withofs (36).

“De technische diensten van Belgacom zijn dan tijdens de kerstdagen een enorm gat beginnen te graven voor mijn deur. Daags nadien vertelden de werknemers mij dat ze slecht nieuws hadden. Blijkbaar was de meting verkeerd, en dus werd er enkele meter verder een nog grotere kuil gegraven. Dit keer moest mijn oprit eraan geloven. Net na nieuwjaar, werd er stukje verderop, weer voor mijn deur, nog een derde put uitgegraven.”

Het technisch euvel werd kort nadien opgelost, maar voor Peter was dit het begin van nog meer ellende. “De enorme kraters zijn erg gevaarlijk. De postbode geraakt met moeite aan mijn brievenbus en mijn twee schoolgaande kinderen moeten over de openbare weg lopen als ze naar school willen gaan. Een voetpad is er niet meer.

We zijn nu enkele weken verder en aan de toestand is nog altijd niks veranderd. Ik hou mijn hart vast als het gaat regenen of vriezen. Ik heb veel moeite moeten doen om iemand van de technische dienst van Belgacom aan de lijn te krijgen. Daar werd een dossiertje aangemaakt en werd ik afgescheept met de woorden ‘we geven het door’. Het is nu wachten tot een aangestelde aannemer de gaten komt dichtmaken”, aldus de moedeloze eigenaar.

“Ik overweeg nu een tegemoetkoming te eisen voor de geleden schade en overlast.”

JoGe

Immo

Auto's in de kijker

Jobs in de regio