Gepeperde rekening voor Genkse klanten

Tegenwoordig krijgen de klanten van Genkse horecazaken een gepeperde rekening. Letterlijk. Het stadsbestuur en de Genkse horecazaken lanceren een actie waarbij rode pepertjes worden uitgedeeld om de tweede editie van “iedereen donderdagt” op 2 juni in de kijker te zetten.

bart bijnens

De pepertjes werden ook gebruikt in het campagnebeeld en staan symbool voor het pittige karakter van de stad. Genk is immers een stad die de zintuigen prikkelt en iedereen uitnodigt om pittig te zijn. Iedereen donderdagt is een concept waarbij het stadsbestuur, samen met de horeca en standhouders van de sfeermarkt, het stadshart wilt laten bruisen op de eerste donderdag van de maand. Ook C-mine en de Vennestraat worden betrokken. De eerste editie in mei sloot succesvol af met zo’n 4.000 bezoekers die kwamen slowtimen op de verschillende sfeerterrassen of op de sfeermarkt. Ook de tweede “iedereen donderdagt” op 2 juni staat garant voor genieten, lekker eten, een avondje uit, bioscoop of cultuur beleven,… De restaurants serveren “iedereen donderdagt”-menu’s, in de cafés en brasseries zijn er happy hours van 18u tot 21u. Op verschillende plaatsen staan ook muzikanten en groepen geprogrammeerd, die zorgen voor extra sfeer en gezelligheid. De highlights uit het programma zijn terug te vinden op www.iedereendonderdagt.be Iedereen donderdagt: 2 juni vanaf 18u


Immo

Auto's in de kijker

Jobs in de regio