Guy Mortier adviseur De Vijver, Jan Stevens directeur Humo

Guy Mortier wordt vanaf 1 juni adviseur bij De Vijver (Woestijnvis, VT4 en VIJFtv). De gewezen hoofdredacteur van Humo gaat Wouter Vandenhaute en Erik Watté helpen bij het uitbouwen van de groep. Jan Stevens, gewezen netmanager van Canvas, wordt dan weer directeur van Humo.

ikerremans

Volgens Wouter Vandenhaute heeft Woestijnvis in korte tijd de stap gezet van een productiehuis naar een mediagroep. "Het is een logische keuze binnen het snel evoluerende medialandschap. We willen een volwassen groep worden, maar tegelijk de spirit en de basiswaarden van Woestijnvis behouden. Het talent en de ervaring van Mortier zullen daarbij van grote waarde zijn."

Jan Stevens nam in februari ontslag als netmanager van Canvas. Hij krijgt nu de volledige verantwoordelijkheid over de uitbouw van Humo binnen de nieuwe groep. Sam De Graeve heeft als hoofdredacteur van Humo nog steeds de dagelijkse leiding van het weekblad in handen.

De komst van Stevens als algemeen manager van Humo past volgens Vandenhaute ook in de visie van de groep. "We willen de vlakke en onafhankelijke structuur, die voor een creatieve omgeving succesvol is gebleken, voortzetten."

VT4 en VIJFtv

De Vijver kreeg vorige maand de commerciële SBS-zenders VT4 en VIJFtv in handen. Daardoor werd het Vlaamse medialandschap volledig door elkaar geschud. De Finse mediagroep Sanoma en uitgever Corelio (De Standaard, Het Nieuwsblad) stapten ook mee in de overname. De Vijver is nu voor 100 procent eigenaar van DesertFishes (Woestijnvis, deMensen), de SBS-zenders en Humo.