Boodschappenlijstjes nog steeds een vrouwenzaak

Wie doet de boodschappen? Soms de vrouw, soms de man. Maar wie maakt het boodschappenlijstje? De vrouw, zo blijkt uit een 'onderzoek' van Tefke van Dijk. De vrouw wijdde er zelfs een boek aan: 'Psychologie van het Boodschappenbriefje'.

mgeysmans

Het zijn de vrouwen die het boodschappenlijstje opstellen. En ze gaan daarbij vaak erg gestructureerd te werk. Zo ordenen ze hun boodschappen op categorieën als groenten, fruit, vis, vlees en zuivel. Sommigen gaan zelfs zo ver, dat ze hun boodschappen ordenen op vindplaats in de supermarkt, om zo de zoektocht wat te vergemakkelijken en het shoppingtripje te versnellen.

Spijtig nieuws voor de reclamemakers, want op het lijstje staan amper merknamen vermeld. Dat betekent dus, dat de meesten hun merkkeuze pas in de winkel maken. Is zo'n lijstje eigenlijk wel noodzakelijk? Ja, zo blijkt uit een eerder onderzoek dat we slechts 7 producten kunnen onthouden in ons kortetermijngeheugen.

Beeld: Photonews

Niet te missen