Peeters: "Vlaanderen op wereldkaart zetten via regiobranding"

Minister-president Kris Peeters wil Vlaanderen op de wereldkaart zetten via regiobranding. Door "consequent een coherent verhaal te vertellen" wil Peeters het "versnipperd beeld van wie en wat Vlaanderen is", bijstellen.

drombouts

Dat schrijft een Coreliokrant vrijdag. Om een strategie te bedenken hoe Vlaanderen onderscheiden kan worden van andere regio's en landen, riep de Vlaamse regering de hulp in van Fons Van Dyck, de marketingspecialist van Think BBDO.

Hij onderzocht lang de reputatie van en de vooroordelen over Vlaanderen en zijn inwoners. Uit het onderzoek blijkt dat de Vlaming graag de handen uit de mouwen steekt.

Naast dat tikkeltje eigenzinnig is hij ook een duurzaam type. Tegelijkertijd blinkt hij uit in vakkundigheid, zowel met zijn handen als met zijn hoofd. Tot slot blijken we ook nog eens een behulpzaam volkje te zijn.

De bedoeling is, zo legt Van Dyck uit, "dat de Vlaamse communicatiedragers dit verhaal vanaf juni brengen, onder toezicht van de reputatiemanager."

Foto Photonews