Ook lijnend kan je genieten van een barbecue

De zomer lijkt dit jaar wel erg vroeg in aantocht en de hoge temperaturen zorgen voor een run op nieuwe en gebruikte barbecues. De kans is groot dat ook jij binnenkort ergens op barbecue wordt uitgenodigd of gezellig met manlief er eentje moet organiseren voor vrienden of familie. Maar als je op dieet bent sta je helemaal niet om een dergelijk eetfestijn te springen.

ibroeksteeg

Toch hoeft een avondje barbecuën niet tot extra kilo's te leiden. Als je het zelf in de hand hebt, probeer dan naast de gebruikelijk hamburgers, worsten en andere lappen vlees ook magere vleesproducten in te slaan. Daarnaast doen ook kip, zalm en kabeljauw het goed bij diëters.

Schep daarnaast zo min mogelijk sausjes op en rooster ook groenten mee: grote champignons, courgettes, paprika's, uitjes en maiskolven smaken heerlijk als je ze eventjes op de barbecue legt. Ook kant-en-klare groentespiesjes zijn aan te raden

Verder kan je je probleemloos te buiten gaan aan (al dan niet exotisch) fruit. Ananas, bananen, perziken en abrikozen laten zich prima roosteren. Ook aardbeien, meloen en druiven kunnen perfect gespiest en geroosterd worden.

Tenslotte kan je tijdens het wachten op je heerlijke geroosterde creaties genieten van een frisse salade, liefst met zo min mogelijk olie of saus.

Beeld: Photonews

Niet te missen