Studenten UCLL openen pop-up stores in Genk

Print
Diepenbeek - Deonderdag 8 maart openden zeven concept stores hun deuren in het centrum van Genk. Ze zijn onderdeel van Pop’n Genk, een afstudeerproject van de laatstejaarsstudenten van keuzetraject KMO & Ondernemen van hogeschool UC Leuven Limburg. UCLL en de Stad Genk willen met dit initiatief een impuls geven aan het winkelcentrum en jonge ondernemerskracht in Limburg versterken.

KMO & ondernemen is een keuzetraject binnen de professionele bacheloropleiding Bedrijfsmanagement. In deze brede opleiding worden studenten opgeleid tot ondernemende professionals die hierdoor in een brede waaier van jobs terechtkunnen.

De pop-ups hebben elk hun eigen thema en unieke invulling. De studenten hebben zelf hun concept uitgewerkt en dragen ook zelf de verantwoordelijkheid voor de organisatie en de dagdagelijkse uitbating van hun pop-up store.

De opbrengsten van de pop-ups worden, op initiatief van de studenten, geschonken aan vzw de Kleine Prins (www.vzwkleineprins.be). De vzw zet zich in voor kinderen die op jonge leeftijd getroffen worden door een vorm van kanker of een levensbedreigende ziekte.

Pop’n Genk heeft met zijn 7 “feel good pop-up concept stores” en bijhorende evenementen voor ieder wat wils. Kom ze ontdekken in Genk van 8 tot 24 maart.

Immo

Auto's in de kijker

Jobs in de regio