Leerlingen met vertelkoffers aan de slag op XCL Stapsgewijs

Print

Foto: Liesbet Janssen

Barrier

Lommel - Om de taalontwikkeling van de kinderen te stimuleren, werkt XCL Stapsgewijs veel rond boeken. Lezen en voorlezen komt dagelijks aan bod, maar de leerlingen van het vierde leerjaar gingen nog een stapje verder. Zij ontfermden zich als mini-juffen en -meesters over de kinderen van het eerste leerjaar en hielpen hen bij het lezen.

Tijdens hun maandelijks bezoek aan de bib, moesten de kinderen per groep een mooi prentenboek uitzoeken. In de taalles in de klas leerden ze hoe ze een prentenboek moeten voorlezen aan kinderen van het eerste leerjaar. Onder de lessen muzische vorming knutselden ze per groep een verteldoos en herwerkten ze een gekend gezelschapsspel in het thema van het boek. Op donderdagnamiddag stapten ze fier met hun verteldoos naar het eerste leerjaar en als mini-juffen en -meesters werd het verhaal boeiend verteld. Ook het zelfgemaakte spelletje werd met veel enthousiasme gespeeld.

De jongens en meisjes van het eerste leerjaar vonden het een superleuke namiddag en genoten met volle teugen van de mooie verhalen en leuke spelletjes. De leerlingen van het vierde leerjaar vonden het een leerrijke ervaring en genoten van de verantwoordelijkheid die ze moesten nemen. Het was dus zeker voor herhaling vatbaar.

 

Immo

Auto's in de kijker

Jobs in de regio