Mode

Diesel verkoopt eigen namaakproducten

Print
Terwijl modelabels overal ter wereld blijven vechten tegen namaak heeft het Italiaanse modelabel zelf 'nepproducten' geproduceerd. En die vervolgens ook zelf verkocht.

Diesel heropent vandaag de deuren van zijn boetiek in New York. In de aanloop naar de heropening pakte het Italiaanse modelabel uit met een opvallende stunt. Enkele medewerkers waren de voorbije dagen terug te vinden met een bescheiden straatkraampje in Canal Street in Chinatown, de wijk die bekendstaat omdat er namaak wordt verkocht tegen spotprijzen.

De enthousiaste verkopers probeerden er kleding van 'Deisel' aan de man te brengen. Met wisselend succes, aangezien de meesten wel doorhadden dat het logo niet helemaal klopte. Ook de lage prijzen konden niet velen overtuigen.

Maar zij werden bij de neus genomen, want het ging wel degelijk om authentieke kleding uit de ateliers van Diesel, zo werd vandaag bekendgemaakt. Wie toch zijn portefeuille opentrok, ging naar huis met een stuk uit de limited edition-collectie.

De stunt kadert in hun campagne 'Go with the flaw' en moet mensen inspireren om onvolkomenheden met trots te dragen. En wie toch nog graag met 'Deisel' op zijn borst wil rondlopen, kan vanaf 13 februari zijn kans wagen op de webshop.

Niet te missen