Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee

Dit exclusieve artikel lezen? Doe het gratis >

Is deze uitvinding iets voor jullie? "Weg gekraak, weg vieze vingers bij het eten van deze snack"

Doritos brengt chips voor vrouwen in de rekken

Eindelijk (?) is het zover: Doritos brengt chips op de markt die niet oeverloos kraken en waar je vingers niet vettig van worden. Foto: hbvl

Hasselt -

Het zou geen grap zijn en ook niet om zomaar een lightversie gaan, het nieuws dat Doritos werkt aan vrouwvriendelijke chips. Volgens PepsiCo – de eigenaar van Doritos – houden vrouwen er niet van houden dat de chips tijdens het eten zo hard kraakt en willen ze hun vingers niet aflikken. “Maar net nu vrouwen opkomen voor gelijke rechten, zullen ze hier niet voor kiezen”, schiet professor marketing Malaike Brengman (VUB) het plan af.

Productdesign en goede marketing spelen een cruciale rol bij het in de markt zetten van een merk. Producten die goed aansluiten bij de behoeften en de leefwereld van de doelgroep verkopen nu eenmaal beter ...