Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee

Dit exclusieve artikel lezen? Doe het gratis >

Horeca wil alcoholvrije maand omarmen en niet bekampen: “Meer mocktails op onze kaart”

Al meer dan 50.000 deelnemers voor 'Tournée Minérale'

Horeca wil alcoholvrije maand omarmen en niet bekampen: “Meer mocktails op onze kaart”

Foto: Serge Minten

Hasselt / Houthalen-Helchteren / Tongeren -

Op 1 februari start Tournée Minérale, en nu al hebben zich 50.500 Belgen ingeschreven voor een maand zonder alcohol. Veel meer dan vorig jaar, waarmee het succes van deze editie al verzekerd lijkt. En waar de horeca het initiatief in 2017 nog als “een aanval” bestempelde, trekken Limburgse restaurant- en café-uitbaters dit jaar volop de kaart van alcoholvrije mocktails en andere exotische sapjes. “Wie niet meedoet, laat een gigantische kans schieten.”

Liefst 120.000 Belgen zweerden vorig jaar een maand lang de alcohol af. Een overdonderend succes volgens de initiatiefnemers van het Vlaams expertisecentrum voor Alcohol en andere Drugs (VAD). Maar ook ...