Affiches met Limburgs naaktmodel na protest weggehaald door MIVB

Print
Affiches met Limburgs naaktmodel na protest weggehaald door MIVB
Beringen -

De Brusselse vervoersmaatschappij MIVB heeft beslist om de reclamecampagne stop te zetten van een online casinobedrijf met het Beringse naaktmodel Marisa Papen in de hoofdrol. Op de posters is Papen naakt te zien, enkel bedekt door geldbriefjes.

‘La sensation de gagner’, zo luidt de slogan op de affiches die de metrostations en bushaltes van de MIVB sierden. Alle posters, in totaal een duizendtal, worden weggehaald na protest op Twitter.

“Normaal gezien moeten posters die mogelijk gevoelig zijn eerst aan ons worden voorgelegd door het reclamebedrijf”, zegt An Van hamme van de MIVB aan VRT NWS. “Door de kerstvakantie was dat nu niet gebeurd. De posters zijn maandag opgehangen. Zodra we de afbeelding zagen hebben we beslist om de poster weg te halen.”

Poppe en Pommeline

Het is niet de eerste keer dat ’s lands grootste online-casino in opspraak komt met reclamecampagnes. Eerder werden affiches met Lesley-Ann Poppe stopgezet wegens “het herleiden van de vrouw tot lustobject”. Ook de campagne met Temptation-verleidster Pommeline moest worden afgebroken want die vormde volgens de Jury voor Ethische Praktijken “een aantasting van de menselijke waardigheid van de vrouw”.

Immo

Auto's in de kijker

Jobs in de regio