Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee

Dit exclusieve artikel lezen? Doe het gratis >

Nieuw stadslogo kostte 115.000 euro: “Hasselt heeft het”

"Hasselt is de hoofdstad van Limburg. Een stad om fier op te zijn. Punt uit."

Nieuw stadslogo kostte 115.000 euro: “Hasselt heeft het”

Burgemeester Vananroye stelt het nieuwe logo voor: kordaat, neutraal en slagkrachtig. Foto: Sven Dillen

Hasselt -

De ‘hoofdstad van de smaak’ bestaat niet meer. Vanaf vandaag gaat Hasselt door het leven met de slogan (en het logo): Hasselt Heeft Het. Terwijl ze aanvankelijk niet eens op zoek waren naar een nieuw uithangbord toen ze communicatiespecialist Wim Weetjens inschakelden. “We wilden onderzoeken hoe Hasselaren denken over Hasselt vandaag en wat ze in de toekomst willen”, zegt burgemeester Nadja Vananroye. Meer leiderschap, krachtig en efficiënt bleken de werkpunten. Dat is nu gegoten in een strak logo: zwart en wit, met een grote H en een punt erachter. “Omdat wij Hasselt zijn, de hoofdstad van Limburg. Punt uit.”

De vorige slogan ‘Hasselt, hoofdstad van de smaak’ zat blijkbaar verschillende schepenen en mensen binnen de administratie al een paar jaar dwars. “Als iemand uit de welzijnssector en ...