‘t Krantenpandje verkozen tot dagbladverkoper van het jaar

Print
‘t Krantenpandje verkozen tot dagbladverkoper van het jaar

‘t Krantenpandje verkozen tot dagbladverkoper van het jaar Foto:

Louter krantenwinkel kan je ‘t Krantenpandje niet noemen. Met een gevarieerd aanbod en een koffietje bij het invullen van een kansbiljet verleiden de uitbaters hun klanten. Met succes, want de winkel aan Leuken in Barrier, ging aan de haal met de prijs ‘Dagbladverkoper van het jaar’. De wedstrijd wordt georganiseerd door Het Belang van Limburg, en startte eind mei.

Met 3.794 verstuurde sms’jes is ‘t Krantenpandje nipt winnaar. “De tweede in de rij had amper 200 stemmen minder. De reden waarom we de wedstrijd organiseren is vanzelfsprekend: de krantenverkopers zijn dagelijks voor dag en dauw in de weer om klanten een goede service te bieden. De marketingafdeling van Het Belang van Limburg heeft daarom de beste dagbladverkoper beloond”, zegt promotor van de marketingafdeling van Het Belang van Limburg Martine Meers. “De uitslag is gebaseerd op het aantal sms’jes dat de klanten verstuurden, en is dus objectief. ‘t Krantenpandje is wel een terechte winnaar. Ze hebben actie gevoerd om de prijs - een interieurbon ter waarde van 1.500 euro van winkelinrichter Van Hoof uit Herentals - binnen te halen”, zegt Martine Meers.

Spaarpot

“We koesterden hoop en we hadden een vermoeden dat we zouden winnen”, zegt eigenaar Yvo Meeus (49). “De klant waardeert onze zaak omdat veelzijdigheid onze troef is. Kranten zijn de essentie, maar we verkopen ook kleine interieurartikelen en leuke cadeautjes. We verzorgen ook geboortekaartjes en doopsuiker, zodat ouders zich niets moeten aantrekken van alle praktische zaken”, zegt Yvo. “Maar om de wedstrijd te winnen, hebben we een tandje bijgestoken”, zegt zoon Kristof (23), die samen met zijn zus Karen ook vaak in de winkel staat. “We hebben een tombola georganiseerd die ons sms’jes heeft opgeleverd. Voor de mensen die geen gsm hebben, hadden we een spaarpot op de toonbank gezet. Zo konden ze ons steunen, en dat geld was goed voor een collectie sms’jes. Op het internet hebben we de wedstrijd ook bekendgemaakt. Het is blijkbaar goed gelukt.”
“Wat we juist met de bon gaan doen, weten we nog niet. Een winkel is nooit af, maar toch is het moeilijk om meteen iets te zeggen”, zegt mama Karina. Een probleem heeft eigenaar Yvo waarschijnlijk niet, want bij een gezellige kop koffie zullen de klanten wel wat interieurtips laten opborrelen.

Eef COOLEN

Immo in de regio

Auto's in de kijker

Jobs in de regio